Wat is de Cliëntenraad Ouderenwerk
De Cliëntenraad Ouderenwerk bestaat uit leden die vanuit hun achtergrond en kennis de (potentiële) klanten van Sterker Ouderwerk kunnen vertegenwoordigen. De leden hebben zowel oog voor specifieke groepen ouderen als het gemeenschappelijk belang van de ouderen en de samenleving als geheel. De zittingstermijn voor leden is vier jaar met een eenmalige mogelijkheid tot verlenging. Vacatures worden opgevuld door oproepen via medewerkers en geïnteresseerden binnen Sterker Ouderenwerk.
Werkwijze
De Cliëntenraad zet zich in voor de collectieve belangenbehartiging van klanten van Sterker Ouderenwerk in Nijmegen. Ze geeft gevraagd en ongevraagd advies aan de directeur van Sterker en de gebiedsmanager Ouderenwerk over het beleid en de activiteiten die de klanten van het ouderenwerk raken. De Cliëntenraad blijft op de hoogte van relevante ontwikkelingen binnen het ouderenwerk door in gesprek te gaan met de verschillende medewerkers. Contact met klanten van het ouderenwerk is essentieel voor informatievoorziening van de leden van de Cliëntenraad. Daarom bezoeken de leden af en toe de locaties voor Dagbesteding en activiteiten van Ontmoeten. Daarnaast hebben zij ieder hun eigen netwerk en woonbuurt waar ze hun oren te luisteren leggen. Ze denken op basis van dit alles actief mee over onderwerpen die van belang zijn voor het ouderenwerk. De Cliëntenraad komt gemiddeld zeven keer per jaar bijeen. Een van de medewerkers van Sterker verzorgt de verslaglegging en agenda, in goed overleg met de voorzitter.
Samenstelling
We streven bij de samenstelling van de Cliëntenraad naar een afspiegeling van de samenleving qua wijk, opleiding, werkervaring, culturele achtergrond en man/vrouw. De huidige samenstelling is:
Mevr. Gerda Geerdink (voorzitter)
Mevr. Niger Öztürk
Mevr. Carla Zijlvaart
Dhr. Mart Geven
Vijfde functie is momenteel vacant
Jaarverslag
De Cliëntenraad brengt elk jaar een jaarverslag uit om haar activiteiten op een rijtje te zetten. Benieuwd naar haar werkzaamheden in 2023? Lees hier het laatste jaarverslag van de Cliëntenraad.
Temas etmek
Heeft u een suggestie of vraag voor de Cliëntenraad? Of heeft u misschien belangstelling om deel uit te maken van deze raad? U kunt met de Cliëntenraad in contact komen via Conny van der Aalsvoort, c.vanderaalsvoort@sterker.nl.