Hieronder vindt u het antwoord op de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op!
Kan ik een proefmaaltijd bestellen?
Bent u benieuwd of de maaltijden u bevallen? U kunt zich gerust als nieuwe klant aanmelden en de eerste maaltijd laten bezorgen. Bent u na één maaltijd toch niet zo tevreden? Dan hoeft u maar te bellen en dan stoppen we de service. U betaalt alleen voor de ontvangen maaltijden.
Ik ben vegetarisch, is dat een probleem?
Nee, onze vegetarische menu’s zijn gevarieerd en door het gebruik van verantwoorde vleesvervangers net zo voedzaam als andere gerechten.
Ik heb een speciaal dieet, is dat een probleem?
We kunnen volgens bijna alle dieetvoorschriften en maaltijdwensen koken. Zoutloos, varkensvleesvrij, lactosebeperkt, glutenbeperkt, zonder noten, gesneden of gemalen eten zijn geen van allen een probleem. Heeft u andere wensen? Geef dat dan bij de aanmelding aan ons door voor overleg.
Hoe lang van te voren worden de maaltijden bereid?
Hofmans Catering bereidt de dag van tevoren uw maaltijd vers. De maaltijden worden na bereiding direct verpakt en gekoeld. Zo eet u gegarandeerd vers!
Hoe worden de maaltijden verpakt?
De maaltijden zitten in plastic bakjes met een folie erover. Deze bakjes zijn gemaakt van bioplastic en kunnen bij het plastic afval. We houden de plastic bakjes tijdens het transport koel in een isolerende doos. Na ontvangst zet u de maaltijd meteen in de koelkast, zodat de bezorger de isolerende doos meteen weer mee kan nemen. Mocht de bezorger de doos onverhoopt een keer bij u achter moeten laten, dan heeft u deze in bruikleen. Bij vermissing van de doos brengen we € 35,00 bij u in rekening.
Hoe warm ik de maaltijd op?
De maaltijd kunt u – het beste in de verpakking – opwarmen in de magnetron. Laat het folie op het bakje zitten, gaatjes prikken is niet nodig.
Ik heb geen magnetron, wat nu?
Geen probleem, u kunt zolang u klant bent kosteloos een magnetron van ons lenen.
Op welke dagen worden de maaltijden bezorgd?
U kunt voor iedere dag in de week een maaltijd bestellen. De chauffeurs bezorgen maaltijden van maandag tot en met zaterdag. De maaltijd voor zondag bezorgen ze op zaterdag .
Hoe laat worden de maaltijden bezorgd?
We bezorgen de maaltijden tussen 9.00 en 12.00 uur. De bezorgers rijden volgens een vaste route. Hoe laat de bezorger ongeveer bij u is, weet u na de eerste keer bezorgen.
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?
Dan kunt u bijvoorbeeld met de buren afspreken dat zij de maaltijd in ontvangst nemen. Geef dit tijdig aan ons door, zodat wij de bezorger op de hoogte kunnen stellen. Wanneer u niet thuis bent en er is niets met de buren of bezorger afgesproken, dan neemt de bezorger de maaltijd weer mee. U vindt dan een briefje in de bus. We kunnen een maaltijd niet buiten achterlaten vanwege de voedselveiligheid. Een maaltijd die niet afgeleverd kan worden moet u helaas wel betalen.
Ik kan de deur niet zelf open doen, wat nu?
In dat geval kunt u een sleutel geven aan de maaltijdbezorger, zodat deze de maaltijd bij u in de keuken kan zetten. We leggen het gebruik van uw sleutel vast in een sleutelovereenkomst.
Uit hoeveel gangen bestaat een maaltijd?
Bij de aanmelding voor onze maaltijdservice geeft u aan hoeveel gangen u standaard wilt hebben; alleen een hoofdmaaltijd of een twee- of driegangenmenu. Wij passen uw menukeuzelijst hierop aan.
Een hoofdmaaltijd is:
- of een eigen keuze voor het samengestelde/eenpansgerecht
- of een eigen keuze uit minimaal twee van de volgende onderdelen: vlees/vis/vegetarische variant, jus, groenten, aardappels, puree, rijst of pasta
- of het standaardmenu (de keuze van de kok op basis van uw voorkeuren)
Een tweegangenmenu is:
- of een hoofdmaaltijd met soep
- of een hoofdmaaltijd met een toetje
- of een hoofdmaaltijd met appelmoes, rauwkost of fruit
Een driegangenmenu is:
- of een hoofdmaaltijd met soep én een toetje
- of een hoofdmaaltijd met soep én appelmoes, rauwkost of fruit
- of een hoofdmaaltijd met een toetje én appelmoes, rauwkost of fruit
Ik ben een grote eter, kan ik een extra grote maaltijd bestellen?
Over het algemeen zijn de porties ruim voldoende. Ook kunt u aangeven dat u standaard een extra grote portie aardappelen/rijst én groenten wilt. U kunt dit dan bestellen tegen een meerprijs van € 2,= per maaltijd.
Ik ben een kleine eter, kan ik kleinere porties bestellen?
Dan kan zeker. De prijzen blijven echter hetzelfde.
Hoe werkt de menukeuzelijst?
Op de menukeuzelijst kruist u aan wat u wilt eten. De menukeuzelijst is gebaseerd op uw persoonlijke voorkeuren zoals het aantal maaltijdgangen en uw maaltijdvoorkeuren. Iedere week ontvangt u een nieuwe lijst van de bezorger. Uiterlijk op dinsdag de week erop levert u deze lijst – ingevuld – weer bij de bezorger in. Vanaf maandag in de week daarna ontvangt u dan de gekozen maaltijden. Wanneer u de lijst niet op tijd inlevert of wanneer u niets invult, krijgt u het standaardmenu. Kunt u door omstandigheden de lijst niet invullen en op tijd inleveren, dan kunt u uw menukeuze bij uitzondering ook telefonisch doorgeven. Wanneer de menukeuzelijst niet duidelijk is ingevuld dan neemt een medewerker van de Maaltijdtelefoon contact met u op om uw keuze door te nemen.
Ik kan niet met een menukeuzelijst uit de voeten, wat nu?
Is het voor u lastig is om uw menuvoorkeuren op papier in te vullen maar wilt u toch graag kiezen? U heeft vaak een week de tijd voor het invullen van de lijst. Misschien heeft u visite die kan helpen? Is dat niet het geval, dan helpen onze bezorgers u graag! Wilt u niet zelf kiezen? Geen probleem! In dat geval kiest de kok en krijgt u het standaardmenu. Uiteraard is het standaardmenu wel afgestemd op uw dieetvoorschriften of maaltijdvoorkeuren.
Hoe zeg ik een maaltijd af?
Weet u ruim van te voren dat u die dag geen maaltijd wilt? Dan kunt u op de menukeuzelijst aangeven voor welke dagen u geen maaltijd wilt ontvangen. U kruist hiervoor het vakje ‘geen maaltijd’ aan. Is de menukeuzelijst al ingeleverd? Bel dan de Maaltijdtelefoon, zie hieronder.
Waarvoor bel ik de Maaltijdtelefoon?
U kunt van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 15.30 uur bellen met de medewerkers van de Maaltijdtelefoon; telefoonnummer 024-3586076 voor:
- het afbestellen van een maaltijd. Let op: het afbestellen van een maaltijd voor de volgende dag kan tot 10.00 uur;
- het bijbestellen van een extra maaltijd wanneer u gasten heeft (tot vóór 10.00 uur voor de volgende dag, de menukeuze kunt u telefonisch bespreken);
- vragen over uw factuur;
- het wijzigen van het aantal standaard gangen, uw maaltijdvoorkeuren of dieet;
- het wijzigen van de standaard dag(en) waarop u een maaltijd ontvangt;
- het wijzigen van het bezorgadres;
- het doorgeven van fouten, klachten óf complimenten.
Wanneer krijg ik mijn eerste maaltijd?
Heeft u aangegeven zo snel mogelijk te willen starten? Wanneer uw aanvraag voor 10.00 uur binnen is, dan bezorgen we uw eerste maaltijd de volgende werkdag. Voor de eerste twee dagen krijgt u het Standaard menu. Voor de derde dag en volgende dagen kunt u uw maaltijd zelf kiezen. We bellen u dan op om de menukeuzes door te spreken, tot aan het ingaan van uw eerste menukeuzelijst.
Hoe gaat het betalen in z’n werk?
U krijgt aan het eind van de maand van uw bezorger een factuur met daarop het aantal maaltijden dat u heeft ontvangen. U betaalt middels automatische incasso. Hofmans factureert op een van de eerste dagen van de nieuwe maand.