Hoe werkt het?
Moet u naar het ziekenhuis, tandarts of kapper, maar kunt u geen gebruik maken van de bus? Wilt u graag naar een ontmoetingsactiviteit, maar is het net te ver om te lopen? Met de vrijwillige chauffeurs van Sterker Ouderenwerk komt u er wel!
Onze chauffeurs brengen u met veel plezier naar de plaats van bestemming. En ze brengen u natuurlijk ook weer thuis. Heeft u een afspraak in het ziekenhuis? Dan kan de vrijwilliger u begeleiden tot zelfs ín de spreekkamer als u dat wilt. Loopt u met een rollator of heeft u een inklapbare rolstoel? Dat is geen probleem, de chauffeurs zorgen ervoor dat hulpmiddelen mee kunnen.
De vervoersdienst AutoMaatje is een samenwerking tussen Sterker Ouderenwerk en de ANWB.
Voor wie is ANWB AutoMaatje?
- u woont in de gemeente Nijmegen
- u bent op leeftijd
- u kunt moeilijk zelf ergens heen gaan. U rijdt zelf geen auto en u kunt geen gebruik maken van het openbaar vervoer
- u komt niet in aanmerking voor vervoer via Avan
- u heeft geen financiële middelen voor een reguliere taxi
Hoe werkt ANWB AutoMaatje?
- Vraag uw rit aan via de knop ‘direct aanvragen’ onderaan deze pagina of bel ons op werkdagen van 9.00 – 15.00 uur.
Let op: Vraag uw rit op tijd aan (minimaal drie werkdagen van te voren en maximaal een maand). Hoe eerder u de rit aanvraagt, hoe meer tijd wij hebben om een vrijwilliger voor u te vinden. - Wij gaan op zoek naar een vrijwillige chauffeur. Zodra we iemand voor u hebben gevonden, bellen we u op om de rit te bevestigen.
Let op: We doen ons uiterste best om het vervoer voor u te regelen. Maar onze vrijwilligers moeten wel tijd hebben. Daarom kunnen we helaas niet beloven dat uw rit altijd door kan gaan. - Op het afgesproken moment staat de vrijwilliger bij u voor de deur. Bij een kort uitje blijft de chauffeur wachten. Zit er veel tijd tussen de heenrit en de terugrit? Dan spreekt u met de chauffeur af wanneer hij/haar u weer komt ophalen.
Belangrijke informatie
- Wij zijn afhankelijk van beschikbare vrijwilligers en kunnen daarom het vervoer nooit garanderen.
- Op maandag tot en met vrijdag zijn wij tot 15.00 uur telefonisch bereikbaar. Wanneer u ná 15.00 uur een digitale aanvraag doet, geldt de eerstvolgende werkdag als dag van aanvraag. Wij zijn in het weekend niet bereikbaar. Wanneer u in het weekend (vanaf vrijdag 15.00 uur tot maandag 9.00 uur) een digitale aanvraag doet, dan geldt maandag als dag van aanvraag.
Om teleurstelling zoveel mogelijk te voorkomen hebben wij onderstaande schema’s voor u gemaakt.
Telefonische of digitale aanvraag TIJDENS onze werktijden |
U kunt vervoer aanvragen voor deze dag of later |
Maandag 9.00 – 15.00 uur | Vrijdag |
Dinsdag 9.00 – 15.00 uur | Zaterdag |
Woensdag 9.00 – 15.00 uur | Dinsdag |
Donderdag 9.00 – 15.00 uur | Woensdag |
Vrijdag 9.00 – 15.00 uur | Donderdag |
Digitale aanvraag BUITEN onze werktijden |
U kunt vervoer aanvragen voor deze dag of later |
Maandag na 15.00 uur | Zaterdag |
Dinsdag na 15.00 uur | Dinsdag |
Woensdag na 15.00 uur | Woensdag |
Donderdag na 15.00 uur | Donderdag |
Vrijdag na 15.00 uur | Vrijdag |
Zaterdag | Vrijdag |
Zondag | Vrijdag |
Kosten
U betaalt € 0,35 voor iedere gereden kilometer. We rekenen de kilometers vanaf het huis van de vrijwilliger. Gaat de chauffeur tussendoor naar huis, omdat hij/zij anders lang op u moet wachten? Dan rekenen we ook die kilometers mee. U betaalt ook de eventuele parkeerkosten. U betaalt de vrijwilliger contant aan het einde van de rit.