Bel ons op: 088 00 17 121

ANWB AutoMaatje

ANWB AutoMaatje

Hoe werkt het?

Moet u naar het ziekenhuis, tandarts of kapper, maar kunt u geen gebruik maken van de bus? Wilt u graag gaan eten bij een wijkrestaurant? Maar is het net te ver om te lopen? Met de vrijwillige chauffeurs van Sterker Ouderenwerk komt u er wel!

De vrijwillige chauffeurs brengen u met veel plezier naar de plaats van bestemming. En ze brengen u natuurlijk ook weer thuis. Heeft u een afspraak in het ziekenhuis? Dan kan de vrijwilliger u begeleiden tot zelfs ín de spreekkamer als u dat wilt. Loopt u met een rollator of heeft u een inklapbare rolstoel? Dat is geen probleem, de chauffeurs zorgen ervoor dat hulpmiddelen mee kunnen.

De vervoersdienst AutoMaatje is een samenwerking tussen Sterker Ouderenwerk en de ANWB.

Vakantie

Tijdens de vakantieperiodes zijn er minder chauffeurs beschikbaar. Daarom gaan medische ritten altijd voor. Wij hopen op uw begrip!

Voor wie is ANWB AutoMaatje?

  • u woont in de gemeente Nijmegen
  • u bent op leeftijd
  • u kunt moeilijk zelf ergens heen gaan. U rijdt zelf geen auto, u kunt geen gebruik maken van het openbaar vervoer
  • u komt niet in aanmerking voor vervoer via Avan

Hoe werkt ANWB AutoMaatje?

  • Vraag uw rit aan via de knop ‘direct aanvragen’ onderaan deze pagina of bel ons op werkdagen van 9.00 – 15.00 uur.
    Let op: Vraag uw rit op tijd aan (minimaal drie werkdagen van te voren en maximaal een maand). Hoe eerder u de rit aanvraagt, hoe meer tijd wij hebben om een vrijwilliger te vinden.
  • Daarna gaan wij op zoek naar een vrijwillige chauffeur die voor u kan rijden. Zodra we iemand voor u hebben gevonden, bellen we u op om de rit te bevestigen.
    Let op: We doen ons uiterste best om het vervoer voor u te regelen. Maar onze vrijwilligers moeten wel tijd hebben. Daarom kunnen we helaas niet beloven dat uw rit altijd door kan gaan.
  • Op het afgesproken moment staat de vrijwilliger bij u voor de deur. Bij een kort uitje blijft de chauffeur wachten. Zit er veel tijd tussen de heenrit en de terugrit? Dan spreekt u met de chauffeur af wanneer hij/haar u weer komt ophalen.

Kosten

U betaalt € 0,35 voor iedere gereden kilometer. We rekenen de kilometers vanaf het huis van de vrijwilliger. Gaat de chauffeur tussendoor naar huis, omdat hij/zij anders lang op u moet wachten? Dan rekenen we ook die kilometers mee. U betaalt ook de eventuele parkeerkosten. U betaalt de vrijwilliger contant op het moment dat u weer thuis bent.

Print dit artikel

Aanmelden voor ANWB AutoMaatje

Aanhef *
Voorletters *
Naam *
Geboortedatum *
Geboortedatum
Straatnaam *
Huisnummer *
Postcode *
Woonplaats *
één van de verplichte velden is nog leeg
Telefoonnummer *

De gegevens van een eventueel contactpersoon kunt u later invullen

E-mailadres *
Ik wil vervoer aanvragen voor: *

Heenreis

Datum
Aankomsttijd

Terugreis

Vertrektijd
Datum

Heenreis

Datum
Aankomsttijd

Terugreis

Datum
Aankomsttijd
Waar wilt u naar toe? *
Het ziekenhuis, de kapper, een bepaalde winkel? We willen graag weten wat uw bestemming is zodat we een goede match kunnen maken met onze vrijwilligers.
Adres van bestemming *
Let op: vul het volledige adres in (straat en huisnummer), anders kunnen we uw aanvraag niet in behandeling nemen.
Reist iemand met u mee? *
Wilt u begeleiding van een vrijwilliger? *
Ik neem mee: *
Ik neem iets anders mee (optioneel):
Extra vragen of opmerkingen?
Wie vult deze aanvraag in? *

U vraagt deze dienst aan voor een ander. Om problemen te voorkomen is het belangrijk dat de klant de aanvraag begrijpt en indien nodig afspraken zelf kan verzetten of afbellen. Kan de oudere dit niet (meer) goed? Dan vragen wij u met klem om uzelf of een andere betrokkene als contactpersoon aan ons door te geven.

Graag contact opnemen met? *
Met wie kunnen we het beste contact opnemen?
Naam contactpersoon *
Telefoonnummer contactpersoon *
E-mailadres contactpersoon *

Door het verzenden van dit formulier gaat de klant akkoord met de registratie van persoonsgegevens ten behoeve van de dienstverlening.

Misschien heb je ook interesse in deze diensten

Hulp bij belastingformulier

Belastinghulp

Heeft u moeite met het invullen van het Belastingformulier? Meld u aan voor hulp.

Thuisadministratie

Wanneer u bijvoorbeeld opeens alleen komt te staan, of niet goed meer kunt zien, kan het invullen..

Maaltijdservice

Is elke dag een warme maaltijd koken u teveel? Kies voor onze Maaltijdservice.

Klus Service

Onze handige en ervaren Klus Service-vrijwilligers helpen u met eenvoudige klussen in en om huis.

Hulp bij formulieren

Vrijwilligers van Sterker Ouderenwerk helpen u met het invullen van formulieren.

Digitale ondersteuning

Heeft u vragen over of problemen met het gebruik van uw computer, tablet of smartphone?

Boodschappenhulp

Hulp nodig bij het doen van boodschappen? Meld u aan.

Boodschappenbus

Lukt het u niet meer om (zelfstandig) naar de winkel te komen? De boodschappenbus biedt uitkomst.

Navigatiemenu

Kies uw taal

Hulp nodig? Wij bellen u terug

Vul uw telefoonnummer in en wij bellen u binnen een dag terug.

Liever zelf bellen?

Op werkdagen zijn wij bereikbaar tussen 09.00u en 15.00u
Bel ons op 088 00 17 121

Aanmelden voor ANWB AutoMaatje

Aanhef *
Voorletters *
Naam *
Geboortedatum *
Geboortedatum
Straatnaam *
Huisnummer *
Postcode *
Woonplaats *
één van de verplichte velden is nog leeg
Telefoonnummer *

De gegevens van een eventueel contactpersoon kunt u later invullen

E-mailadres *
Ik wil vervoer aanvragen voor: *

Heenreis

Datum
Aankomsttijd

Terugreis

Vertrektijd
Datum

Heenreis

Datum
Aankomsttijd

Terugreis

Datum
Aankomsttijd
Waar wilt u naar toe? *
Het ziekenhuis, de kapper, een bepaalde winkel? We willen graag weten wat uw bestemming is zodat we een goede match kunnen maken met onze vrijwilligers.
Adres van bestemming *
Let op: vul het volledige adres in (straat en huisnummer), anders kunnen we uw aanvraag niet in behandeling nemen.
Reist iemand met u mee? *
Wilt u begeleiding van een vrijwilliger? *
Ik neem mee: *
Ik neem iets anders mee (optioneel):
Extra vragen of opmerkingen?
Wie vult deze aanvraag in? *

U vraagt deze dienst aan voor een ander. Om problemen te voorkomen is het belangrijk dat de klant de aanvraag begrijpt en indien nodig afspraken zelf kan verzetten of afbellen. Kan de oudere dit niet (meer) goed? Dan vragen wij u met klem om uzelf of een andere betrokkene als contactpersoon aan ons door te geven.

Graag contact opnemen met? *
Met wie kunnen we het beste contact opnemen?
Naam contactpersoon *
Telefoonnummer contactpersoon *
E-mailadres contactpersoon *
Bij aanmelding gaat u akkoord met de Algemene Voorwaarden